REČENIČNE OSNOVE ČUVENIH FILMSKIH REPLIKA U LEKSIKONU KORISNIKA JEZIKA

Autori

  • Konrad SZCZEŚNIAK

Ključne reči:

formulaični jezik, mediji, usvajanje jezika

Apstrakt

Cilj ovog članka je da se ispitaju posledice sve većeg uticaja masovnih medija na
način na koji ljudi uče formulaične izraze. U skladu s kognitivno-lingvističkim modelima
jezičkog znanja, pretpostavlja se da je formulaični jezik jedna od glavnih komponenti
jezičkog znanja, odgovorna za tečno izražavanje i fraze koje zvuče prirodno. Jedno od
glavnih pitanja istraživanja jeste kako ljudi koriste input da razviju svoje mentalne
reprezentacije formulaičnih izraza. Konkretno, kako izvorni govornici, u zavisnosti od svojih
različitih jezičkih iskustava, na kraju dolaze do približno jednakih definicija značenja i
upotrebe formulaičnih fraza? Jedna hipoteza koja se ovde postavlja je da bi masovni mediji
mogli pomoći da input bude ujednačeniji za različite polaznike koji uče jezik.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-04-11